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    회원/기타공동/대량 구매 문의 (Bulk Purchase)

    공동/대량 구매를 원하시는 고객님께서는 아래 채널로 연락 부탁 드립니다.



    회원/기타ID/비밀번호를 분실 했어요. (About finding ID/PW)

    사이트 상단에 [로그인] > [아이디 찾기]/ [비밀번호 찾기] 탭을 이용하시면 가입시 작성하셨던 이메일/휴대폰번호로 조회 가능합니다.


    만약, 이메일을 확인하지 못하시거나 잊어버린 경우 1:1문의 게시판을 이용하시어 문의글을 남겨주시면 확인 후 임시비밀번호를 문자로 전송해드립니다. 

    임시 비밀번호를 요청하는 경우 가입 시 기입하셨던 [성함,생년월일,핸드폰번호,이메일]을 함께 작성해주시면 더 빠른 처리가 가능합니다.


    At the top of the site, you can retrieve your ID or password using the email/mobile number you provided during registration through [Login] > [Find ID]/[Find Password] tab.


    If you cannot access your email or have forgotten it, please use the 1:1 inquiry board to leave a message, and we will send a temporary password to your phone after verification. When requesting a temporary password, providing [Name, Phone number, Email, Date of birth] you used during registration will expedite the process.





    회원/기타한터차트 및 써클차트 반영 안내(Announcement of Hanteo Chart and Circle Chart count)

    사운드웨이브의 음반 판매량은 한터차트, 써클차트 집계에 반영됩니다.


    All the albums selling in SOUNDWAVE is 100% counted on Hanteo Chart and Circle Chart.

    회원/기타포인트 적립 및 쿠폰 사용은 어떻게 하나요? (About points and coupons)

    회원 가입 시 1,000 원 가입축하 쿠폰이 자동으로 발급되며, 적립금의 경우 20,000원 이상 구매 시 상품 구매금액의 50%까지 현금과 동일하게 사용이 가능합니다. 

    (단, 일부제품에 한하여 적립금 , 쿠폰 사용이 불가할 수 있습니다.)


    가지고 계신 적립금 사용 현황은 오른쪽 상단 [MY PAGE] > [적립금 내역] 에서 확인하실 수 있습니다. 

    비회원으로 구매하실 경우에는 적립금 및 쿠폰 사용이 불가능합니다.


    Upon membership registration, a 1,000 won welcome coupon is automatically issued, and regarding reward points, they can be used up to 50% of the purchase amount in cash, equivalent to 20,000 won or more in purchases. (However, the use of accumulated points and coupons may be restricted for some products.)


    You can check your accumulated points usage status at [MY PAGE] > [Points] in the top right corner. Reward points and coupon usage are not available for purchases made as a non-member.



    주문결제주문한 내역은 어떻게 조회하나요? (About confirmation for your order)

    회원이실 경우, [MY PAGE] >[주문내역 조회]에서 주문한 내역을 확인하실 수 있습니다.

    비회원이실 경우, [MY PAGE]>[비회원 주문조회]에서 주문자명*주문번호*비회원주문 비밀번호를 입력하시면 확인 가능합니다.


    주문 시 주문번호를 꼭 메모해두시길 바라오며,

    주문번호를 모르시는 경우 1:1문의 게시판으로 문의주시면 확인 도와드리겠습니다.



    If you are a member, you can check your order history in [MY PAGE] > [Order History].


    If you are a non-member, you can check your order by entering the order name * order number * non-member order password in [MY PAGE]> [Non-member Order Inquiry].


    Please make sure to keep a note of your order number when placing an order. If you do not know your order number, please inquire through the 1:1 inquiry board, and we will assist you in confirming it.





    주문결제주문 취소를 하고 싶은데 어떻게 해야 하죠? (About order cancellation)

    1:1 게시판으로 주문취소 원하는 주문번호와 상품명을 작성하여 문의주시면 확인 후 취소(환불) 접수를 도와드리겠습니다.

    *  단, 배송사로 상품이 인도된 후(배송 준비중)에는 주문 취소가 불가능합니다.

    *  당일 취소(매입 전 취소)가 아닐 경우, 취소수수료가 발생할 수 있으며 취소완료가 확인되려면 다소 시간이 소요됩니다. 취소완료 처리는 평균 3~5일 이상 소요되며 취소 수수료는 각 카드 또는 은행사별로 차이가 있습니다.

    * 예약주문으로 제작/판매되는 상품의 경우 고객분들의 주문하신 여부에 따라 상품이 준비되므로, 결제(입금)를 완료하신 이후에는 취소가 어려울 수 있습니다. 이 점 양해를 부탁 드리며, 신중히 구매해주시기 바랍니다.


    If you wish to cancel an order, please write the order number and product name in the 1:1 board, and we will assist you with the cancellation (refund) process after confirmation.


    * However, it is not possible to cancel an order once the product has been delivered to the shipping company (during preparation for delivery).

    * If the cancellation is not made on the same day (before purchase), a cancellation fee may apply, and it may take some time for the cancellation to be confirmed. The cancellation process typically takes more than 3 to 5 days on average, and the cancellation fee varies depending on the card or bank.

    * For products made/sold on reservation orders, the product preparation depends on whether customers have placed orders, so cancellation may be difficult after completing payment (deposit). We ask for your understanding regarding this matter and kindly request you to make purchases carefully.





    주문결제해외카드로 결제는 어떻게 하나요? (About overseas card payment)

    PAYPAL, EXIMBAY, 위챗을 이용하여 해외카드 결제가 가능합니다.


    KCP를 이용한 해외카드 결제의 경우 VISA, MASTER, JCB 카드가 가능하며, V3D인증 후 결제가 가능합니다. 

    또한, V3D인증을 위한 비밀번호를 고객님의 카드사에 요청 및 등록해야 하며, 가장 높은 등급의 인증을 받으셔야 결제가 가능합니다. (비자: 인피니트 등급, 마스터: 월드 등급)


     모든 과정이 고객님의 안전한 지불을 위한 것이니 불편하시더라도 고객님의 카드사에 위 사항을 문의해 주시기 바랍니다.


    You can make overseas card payments using PAYPAL, EXIMBAY, and WeChat.


    For overseas card payments using KCP, VISA, MASTER, and JCB cards are accepted, and payment is possible after V3D authentication. In addition, you need to request and register a password for V3D authentication with your card company, and you must receive the highest level of authentication (Visa: Infinite level, Master: World level) to make payments.


    All these processes are for your secure payment, so please inquire about these matters with your card company, even if it may be inconvenient.



    배송결제 후 배송지 변경이 가능한가요? (About changing the delivery address)

    고객님 스스로 배송지 수정 및 변경이 불가능하므로 Q&A 게시판 또는 고객센터로 주소지 변경 요청을 주셔야 합니다. 

    단, 당일 주문한 건이 당일 배송사로 인도되는 경우가 많으므로 가급적 결제단계에서 정확하게 배송지를 입력하시어 배송지 오류로 인한 불이익이 없으시길 바랍니다. 


    주소 변경은 배송사로 상품이 인도되기 전 단계 및 구매 익일 오전까지만 가능합니다.

    (일괄배송 제품의 경우를 제외하고 평균 24시간 내 배송이 시작되오니 배송지 정보 입력 시 신중해 주시기를 다시 한번 부탁 드립니다.)

     

    Customer cannot modify or change the delivery address themselves, so they must request an address change through the Q&A board or customer center. However, since many orders placed on the same day are delivered to the delivery company on the same day, please enter the delivery address accurately during the payment stage to avoid any inconvenience caused by delivery address errors.


    Address changes are only possible before the product is delivered to the delivery company and until the next morning after the purchase. (Except for bulk delivery products, which typically start delivery within an average of 24 hours, please be careful when entering delivery information.)



    배송배송은 얼마나 걸리나요? (About delivery duration)

    ※국내배송 (Domestic delivery)

    배송기간은 주문/결제 완료 후 상품 준비기간은 영업일 기준 7일이 소요 후 순차 발송됩니다.

     

    단, 명절연휴 및 연말연시 기간과 천재지변의 발생 또는 특정 상품의 주문 물량이 많을 시에는 배송이 다소 지연될 수 있으니 양해를 부탁 드립니다.

    또한, 수취인 주소 또는 연락처 기재가 불분명하여 제품이 반송될 시에는 왕복 택배비가 발생됩니다.

    이는 고객부담이므로 이러한 불이익이 없도록 정확한 정보기재를 부탁 드립니다.


    ※ Domestic Delivery

    The delivery period is within 7 business days from the completion of the order/payment for the product preparation, and then it will be sequentially dispatched.


    However, please note that delivery may be slightly delayed during holidays such as New Year's holidays, natural disasters, or when there is a high volume of orders for specific products. We ask for your understanding in such cases.


    Additionally, if the recipient's address or contact information is unclear, resulting in the product being returned, you will be responsible for the return shipping cost. This is at the customer's expense, so we kindly ask for accurate information to avoid any inconvenience.




    배송배송상태가 ‘배송중’ 인데 배송추적이 되지 않아요. (About tracking shipment)

    주문상태가 [배송중]으로 표시가 되면 저희 샵에서 배송사로 상품이 인도된 것입니다.

    위의 경우에는 상품이 택배사 집하점의 스캔이 입력되지 않았거나 이동 중에 있으므로 실시간으로 추적이 어려울 수 있습니다.

    [배송중]으로 바뀐 당일의 오후 10시 이후에 조회를 해 주시면 조회가 가능하오니 이점 참고 부탁 드립니다.


    When the order status is marked as [In transit], it means that the item has been handed over to the delivery company by our shop. In this case, the item may not be trackable in real-time as it might not have been scanned at the courier's collection point or is in transit.


    If you check the status after 10:00 PM on the day when it changes to [In transit], you should be able to track it. Please keep this in mind when checking your order status.




    배송배송추적에는 배송완료라고 나오는데 실제로 상품을 받지 못했어요. (About not receiving your order)

     이러한 경우는 보통 고객님께서 부재중이시거나 남겨주신 연락처로 연락이 불가능하여 다른 분께서 대신 수령을 하셨을 경우, 또는 다른 곳에 물품이 보관되어 있는 경우가 많습니다. 

    다른 분께서 위탁하여 보관 중이신지 먼저 확인해 보시기 바랍니다. 


    하지만, 다른 곳에 위탁이 불가능할 경우에는 택배 기사님께서 보관을 하시게 되는데, 보관하는 시간은 최대 3일이기 때문에 그전에 고객님과 연락이 되지 않으면 저희 샵으로 반송됩니다. 

    (연락이 되지 않아 반송될 시에는 고객님께서 왕복 택배비를 부담하셔야 합니다.)



    In such cases, it's usually because you were unavailable or we couldn't reach you at the contact number provided, resulting in someone else receiving the package on your behalf or the items being held elsewhere. Please first check if someone else has accepted the delivery on your behalf.


    However, if it's not possible for the package to be held elsewhere, the courier will keep it temporarily. Please note that the maximum storage period is 3 days, and if we are unable to reach you within that time, the package will be returned to our shop. (If the package is returned due to inability to contact you, you will be responsible for the return shipping cost.)


    배송국내외 배송비는 어떻게 되나요? (About delivery fare)

    ※국내배송 (Domestic delivery)


    택배 발송을 기본으로 하며 배송지역은 전국에 해당됩니다. 배송비용은 3,000원이며, 주문 금액이 50,000원 이상일 시에는 무료배송 해드리고 있습니다. 

    단, 도선료가 발생하는 제주 및 도서, 산간지역의 경우 2,500원이 추가 됩니다.


     ※해외배송 (Overseas delivery)

    배송 지역과 구매하시는 상품의 무게에 따라 변경됩니다.


    ※ Domestic Delivery


    We primarily use parcel delivery for domestic shipping, covering nationwide areas. The delivery cost is 3,000 won, and free shipping is provided for orders over 50,000 won. However, an additional 2,500 won is charged for Jeju Island, islands, and remote mountainous areas due to ferry charges.


    ※ Overseas Delivery


    The delivery cost varies depending on the shipping location and the weight of the purchased items.




    교환/반품교환 및 반품 불가안내 (Exceptions for exchange and return)

    제품 누락등을 확인할 수 없는 경우 (누락확인시 개봉 영상 필수)

    누락이 확인이 되지 않는다는 이유로 악용하는 사례가 발생하여 부득이하게 영상을 첨부 받고 있습니다. 양해 부탁드립니다.


    - 고객님의 책임 있는 사유로 상품 등이 멸실 또는 훼손된 경우

      (단, 상품의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우는 제외)


    - 포장을 개봉하였거나 포장이 훼손되어 상품가치가 현저히 상실한 경우


    - 고객님의 사용 또는 일부 소비에 의하여 상품의 가치가 현저히 감소한 경우


    - 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 상품 등의 가치가 현저히 감소한 경우


    - 단순 변심에 의한 반품 택배비는 고객님의 부담이시며, 반품접수 없이 임의로 보내실 경우 상품 확인이 어려워 환불이 불가할 수 있으니 이점 유의하시기 바랍니다


    In cases where it is impossible to confirm product omissions (video of unboxing is mandatory for omission confirmation), we are unfortunately required to request video evidence due to instances of abuse where omissions were falsely claimed. We kindly ask for your understanding.


    - Cases where the loss or damage of the product is due to your responsibility

      (However, excluding cases where packaging was damaged to confirm the contents of the product)


    - Cases where the packaging has been opened or damaged, resulting in a significant loss of product value


    - Cases where the value of the product has significantly decreased due to your use or partial consumption


    - Cases where the value of the product has significantly decreased to the extent that resale is difficult due to the passage of time


    - Return shipping fees due to a change of mind are the responsibility of the customer. If returned without prior approval, refunds may be difficult due to difficulty in verifying the product. Please be aware of this point.


    교환/반품교환 및 반품 절차는 어떻게 되나요? (About the process with return and exchange)

    ※ 국내(Korea)

    주문내용과 수령한 제품이 상이할 경우 및 배송 중 파손 또는 손상되었을 경우에는 제품을 받은 즉시 Q&A게시판을 통해 고객센터로 접수 되어야 합니다. 

    번거로우시더라도 아래의 절차에 따라 접수를 부탁 드립니다.


     <교환/반품 절차>


    - 구성품 누락, 오배송등의 경우에는 택배 개봉 시의 영상이 있는 경우에만 접수가 가능합니다.


    1. 주문번호/성함/연락처와 함께 상품의 하자 또는 오배송을 판독하기 위한 

    운송장이 보이는 택배 박스 사진 1장, 택배박스 내 구성품의 수량을 알 수 있는 사진1장, 개봉영상을 Q&A게시판에 남겨주세요.

    2. 고객센터에서 게시하신 사진및 개봉영상과 주문번호를 확인 후 물류팀과 교환/반품 여부를 판독 합니다.

    3. 교환/반품 진행이 확정된 건은 반품 픽업을 위한 택배기사님을 보내드립니다. 

    4. 반송하실 상품은 가능하면 수령 당시의 형태로 제품을 박스에 반송을 부탁 드립니다.

    5. 반송된 상품이 샵 또는 물류처에 입고되면 최종 확인 후, 새 상품을 발송 또는 환불 처리 될 예정입니다.


    ※ Domestic (Korea)

    In case there is a discrepancy between the ordered contents and the received product, or if the product is damaged or broken during delivery, it must be reported to the customer center through the Q&A board immediately upon receiving the product. We kindly ask you to follow the procedure below for reporting.


    <Exchange/Return Procedure>


    - In cases of missing components, wrong delivery, etc., reporting is only possible if there is a unboxing video.


    1. Please provide one photo of the package box with the shipping label visible along with your order number, name, and contact information, one photo showing the quantity of components inside the courier box, and a video of the unboxing process in the Q&A board to assess the product's defect or wrong delivery.

    2. After confirming the photos and unboxing video you provided along with the order number, the customer center will assess whether to proceed with exchange or return in consultation with the logistics team.

    3. Once the exchange/return is confirmed, a courier will be sent for pickup of the returned product.

    4. Please return the product in its original condition as much as possible, preferably in the same state as it was received.

    5. Upon receipt of the returned product at the shop or logistics center, it will undergo final inspection, and a new product will be shipped or a refund will be processed accordingly.



    교환/반품교환 및 반품이 가능한가요? (About return and exchange)

    ※ Domestic (Korea)

    Exchange and returns are possible if the ordered contents differ from the received products, or if the products are damaged or broken during delivery.

    Exchange and returns due to a change of mind are only possible within 7 days from the date of receipt, and customer is responsible for the return shipping fee.

    (Exchange is only possible for the same product)


    * Exchange and returns are not possible in the following cases:

    1. If the exchange and return request period (immediately upon receipt) and return period (7 days) have exceeded.

    2. If the product is damaged or broken due to the customer's negligence.

    3. If the packaging is opened or damaged to the extent that the value of the goods is significantly reduced (including DVDs, CDs, books, magazines that have been opened by the user, and video brochures).

    4. Exchange is only possible if there is a problem with the product itself, and exchange or refund due to scratches on the packaging material is not possible.

    5. For products such as cheering sticks, photo albums, etc., which have separate vinyl/box packaging for protection purposes, please note that exchange/returns are not possible once the vinyl is opened.





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